Gammalt och nytt inlagg

Detta ar ett inlagg som jag skrev den 9 mars men internetuppkopplingen dog precis nar jag skulle publicera inlagget men som tur sa hade det sparas, det nya inlagget fran idag finner ni langst ner=)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ar vi i Krabi, en stad i sydvastra delen av Thailand. Sjalva staden ar inte stor och i synnerlighet inte deras cenrum heller. Men men, detta ar bara en hallplats for oss innan vi drar till Koh Samui som ligger pa den ostra delen. Vi bor i alla fall billigt har, 20 kr per natt vilket ar billigast sedan Kuala lumpur, annars har vi bott lite lyxigare, men nu ar det back on track med backpackingbudgeten, haha. Vi har t o m kakat risnudelsoppa igen, det var en lang period som vi endast kakade vasterlandsk mat, det var gott men ska man tanka pa magen och budgeten sa blir det nog mer thaimat hadanefter;p

Vi tog en liten bat fran Railay beach till Krabi och jag trodde verkligen att vi skulle valtas med baten eller att den skulle slas i spillror for det var hyfsat manga vagor och baten var verkligen ingen superbat. Sjalva "kaptenen" holl t o m ramla ur baten, haha, allt jag kunde tanka pa var alla mina elektroniksaker och alla bilder ifall man plumsar i, usch, sag nyss att vi har tagit 2000 bilder totalt pa ungefar 2 manader;p inte daligt det=)

Igar gjorde vi inte sa mycket, utforskade det nya stallet, tog mig en klippning som jag dock inte blev supernojd med for javla frisoren sag knappt ut som om hon forsokte klippa ordentligt, fick t o m saga att haret sag inte lika ut pa  sedan var det fotboll pa tv under natten och sangdags, nu ar det verkligen bara ta-igen-dagar efter Phi Phi Island, men snart borjas det igen nar vi kommer till Koh Samui och Koh Phangan, dessutom fyller tysken ar om tva dagar sa det maste ju firas ocksa...en bucket bor val racka som present;)

Idag har det varit lite mer handelserik, borjade forst med forsranning upp bland bergen. Det program som vi hade tagit sa skulle det inga elefanttrekking ocksa men sa sager dem plotsligt att vi maste betala mer ifall vi skulle pa det, javla fuffens dem kor med, de hade strykit over elefanttrekking pa deras broschyr och sedan sagt att varan var gammal, vilken javla stil. Vi klagade och ville prata med chefen men det behovdes inte, de sa att de hade ringt honom och da skulle det inga helt plotsligt:S javla chops, lurar overallt...
Men men, forsranningen var riktigt roligt i alla fall, det blev 5 km men sjalva forsen var riktig svag sa det var inte sa jattefarligt, holl pa att ramla ur vid forsta stoten med en sten men det var for att jag glomde att halla i repen i mitten;P Det roligaste var nar var 'forare' akte in mot stenarna och plockade upp en groda som han slangde i var bat, haha fan fick lite panik dar nar den simmade/flot/hoppade runt;p men nar det var trafikstopp med dem andra batarna sa slangde vi in grodan till grannbaten istallet, haha var 3 tjejer och en kille, gissa om tjejerna skrek till, haha;p
Nar vi vantade pa elefanttrekkingen sa kom dem in med varldens gulligaste apa, riktig sprallig var han och roligast var att se honom springa runt, han sprang som en manniska med bada fotterna och handerna uppe, haha....
Elefanttrekkingen var inte superspannande precis forutom att min och kairis elefant var lite vild och lydde knappt han som forde honom, var lite radd nar han gick upp/nedfor backarna;p

Imorgon blir det som sagt ostra sidan och sedan ar det inte langt kvar till bangkok, shopping=)=)

image99Stracker ut apan;p

image100Sa sot ar han=)

image101Softar pa elefanten

image102Annu en apbild, men synd om denna iaf, fast han forsokte dock sno Astroms agodelar;p snikna apa

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koh Samui here we are. Det ar en o pa ostra sidan av Thailand. En hyfsad stor o anda, det tar ca 45 minuter att ta sig fran vastra sidan till ostra sidan. Vi har spenderat 4 natter har hittills, vi bor mitt vid stora gagatan vid stranden och diskoteket ligger ca 20 meter fran oss. Det blev en resort hotel liknande boende for oss, priset var riktigt bra da rummet ar riktigt frasch, vi har kyl och jag och jimmy delar ett rum med varsin sang och ac medan kairis och astrom sover i vardagsrummet men de delar sang;p
Efter att ha firat kairis fodelsedag den andra kvallen sa borjade jag och kairis var dykarkurs. Vi fick ner priset till 2400 kr for en 4 dagarskurs, teori forsta dagen, bassangtraning andra dagen, stranddyk tredje dagen och dyka i oppet hav fjarde dagen.
Teoridagen var jobbig, sitta dar kl 10 efter en utekvall ar inte kul, sedan far vi se en massa videor och gora en massa smatester fran vad vi har sett eller egentligen ska ha last fran en bok som ar typ 250-300 sidor, jag hann 22 sidor kvallen innan, haha. Instruktoren borjar forklara en massa flytkraft, densitet och volymengrejer, jag som inte ar en fysikkille fattade inte mycket av vad han sa och hjarnan var dessutom inte i topptrim. Det slutade med att 5,5 h teori senare att vi tog provet pa samma dag och jag var riktig nervost over att jag inte skulle klara av det. 41 ratt av 50 sa det blev 82%, 7% tillgodo for godkant=) javla fysikkaris fick 48 ratt;P
Andra dagen blev det bassangen, haha kairis var jattenervost under vattnet med full dykarutrustningen pa, instruktoren fick visa honom under vattnet med tecken att lugna ner sig. Det ar en jattekonstig kansla att andas genom regulatorn i vattnet valdigt svart att beskriva men det blir mycket tyngre pa nagotvis. Efter en rad massa ovningar och trampa i vatten i 10 min och simma 200 m sa var andra dagen avklarad.

Idag blev det stranddykning, det gick...hmmm...inte bra alls:S For det forsta sa var vattnet riktigt grumligt sa man sag max en halvmeter framfor sig och nar vi skulle dyka ner sa tappade man bort varandra direkt, efter 2 misslyckade dyk att halla ihop sa borjade var instruktor att bli lite irriterad pa oss, det var lite spanning i luften da, men fan vi kunde inte ra for att det knappt gar att se ngt och nar han sedan sticker ivag direkt och vi inte hittar honom sa kan vi ju inte bara simma i tomma intet. Det tredje och sista forsoket blev battre, da holl vi ihop fast jag simmade nastan pa honom hela tiden, haha, fan ville inte tappa bort honom;p Storsta problemet jag har med dykningen ar fenorna, har jattesvart att anvanda dem och de klammer jattehart i stortan:S Far plastra om den imorgon bitti som vi maste vakna kl 6 pa morgonen, fan kommer kannas som att dra till jobbet:P
Det ska nog bli kul imorgon, ska dyka ner 18 meter ner i stora havet och da ska vattnet vara bra dit vi ska, men ar lite radd att man kommer fa kramp nar man ska simma uppat, hoppas bara man inte blir uppaten av hajarna heller;p


Kommentarer
Postat av: Cong

Äntligen bloggar du igen din buse, det verkar vara rätt gött det ni får göra fan ja vill också dyka :@ ha det så bra för vi syns snart :P

2008-03-15 @ 08:33:42
Postat av: Hong Anh

Oh vad jag är avis! Först för att apan var så himla söt, sno hem honom åt mig =)
Skrivit två tentor, en igår och en idag, en kvar innan jag kan vila i typ en månad. Längtar tills våren kommer, är avis på att ni har värme.
Syns snart när du kommer hem och ha det så kul tills dess. Ta hand om dig!

2008-03-15 @ 13:11:18
Postat av: mai

vafan, man ska ju inte tillbringa hela semestern framfor datorn;P

Jo jag vet, apan var riktig grym och lekfull som fan;p
Haha, tur att man slipper tentor och sa i minst nagot ar iaf;p
Varme is the shit;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback